Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. prosinec 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. prosinec 2017

Obzor s modrou a červenou

Uznání a copyright: Sergio Montúfar (Planetario Ciudad de La Plata)

Co se to děje na obzoru? Obzor samotný je bývalé pole špenátu v Guatemale, kde jsou vidět nejenom stromy, ale také velká sopka Volcán de Fuego (Vulkán ohně). Červená zář na vrcholu sopky je žhavá láva. Ovšem vaše oči může přitahovat ten modrý kruh nad obzorem vlevo. Kruh obklopuje Měsíc a spolu s dalšími barvami se mu říká korona. Koronu způsobuje lom světla, v tomto případě měsíčního světla na malých kapičkách vody v mezilehlé zemské atmosféře. V mezeře v mračnech vpravo jsou daleko za sopkou vidět hvězdy a dokonce i planeta Saturn. I když má sopka Volcán de Fuego docela často nízkou úroveň aktivity, tak astrofotograf si považuje štěstí zachytit takovou scénu právě při explozivní erupci koncem září.

Štítky: Sopka, Korona, Měsíc