Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. červenec 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. červenec 2018

Jedna noc, jeden dalekohled, jedna kamera

Uznání a copyright: Fernando Cabrerizo (Centro Astronomico de Tiedra)

Tyto pohlednice z naší Sluneční soustavy jsou pořízené ve stejnou noc, ze stejného místa, se stejným dalekohledem a jsou vidět ve stejném měřítku, takže poskytují zajímavé srovnání zdánlivých velikostí. Měsíc pokrývá na pozemské obloze asi půl stupně a jeho mozaika se skládá z šesti snímků. Další vložené obrazy jsou výsledkem digitálního skládání snímků nebo jediných expozic a u každého jsou dole vloženy skutečné vzdálenosti. Většina planet Sluneční soustavy s jejich jasnými měsíci a Pluto byly zachyceny při teleskopické expedici, ale prchavý Merkur chybí, protože se schoval za mraky u obzoru. Zato byla úspěšně zachycena Mezinárodní kosmická stanice. Byla to noc 21. července. Dalekohled a kamera byly na observatoři Centro Astronomico de Tiedra ve Španělsku.

Štítky: Jupiter, Mars, Venuše, Měsíc, Apparent size, Saturn, Uran, Neptun, Pluto, ISS