Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. říjen 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. říjen 2018

Interaktivní měřítka vesmíru

You need a more recent version of Adobe Flash Player.

Uznání a copyright: Cary & Michael Huang

Jak vypadá vesmír v malých měřítcích? A ve velkých? Lidstvo objevuje, že vesmír je v každé zkoumané proporci vždycky velice odlišný. Například, jak doposud víme, každý maličký proton je úplně stejný, ale každá velká galaxie je jiná. V nám bližších měřítcích, pro člověka malá skleněná deska stolu se živočichu velikosti zrnka prachu jeví jako ohromná planina, možná posetá balvany buněk. Ne všechna měřítka jsou dobře prozkoumána, například, co se stane s malou kapičkou, když kýchnete, je předmětem aktivního výzkumu a je možná užitečné vědět, aby se mohlo zabránit šíření nemocí. Interaktivní flashová animace nahoře je moderní verzí klasického videa Mocniny deseti, je svým způsobem novým oknem mnoha známých měřítek našeho vesmíru. Posuvem jezdce dole můžete zkoumat různorodost velikostí, a při kliknutí na různé objekty získáte jejich stručný popis.

Štítky: Vesmír, Zoom, Interactive