Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. listopad 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. listopad 2018

Panoráma Apolla 15: Průzkum kosmonauty

Uznání a copyright: NASA, USGS, Apollo 15 Crew

Jaké by to bylo zkoumat Měsíc? Výpravy Apollo, které koncem let 1960-tých a začátkem let 1970-tých vyslala NASA daly lidem právě takovou možnost. Výprava Apolla 15 byla zvlášť určená k lepšímu pochopení povrchu Měsíce prostřednictvím výzkumu pohoří, údolí, moří (maria) a vrchovin. Kosmonauté David Scott a James Irwin strávili na Měsíci téměř 3 dny, zatímco nahoře ve velitelském modulu obíhal Alfred Worden. Tato výprava odstartovala ze Země 26. července 1971 a byla první, která využila vozidlo Lunar Roving Vehicle. Na digitálně pospojovaném panorámatu je vidět, jak David Scott zkoumá své okolí včetně balvanu před vrcholem Mt. Hadley Delta. Vpravo je vidět stín Jamese Irwina a při zarolování doprava uvidíte dobře osvětlený a různorodý lunární terén. Výprava Apolla 15 se vrátila s asi 76 kilogramy měsíčních hornin k podrobnému výzkumu. NASA a další kosmické agentury plánují být nadále v čele lidstva při výzkumu Měsíce, Marsu a ještě dál.

Štítky: Apollo 15, Měsíc, Lunar rover