Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  26. listopad 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 26. listopad 2018

Start rakety viděný z kosmické stanice

Uznání videa: ISAA, NASA, Expedition 57 Crew (ISS);
Processing: Riccardo Rossi (ISAA, AstronautiCAST); Music: Inspiring Adventure Cinematic Background by Maryna

Už jste někdy viděli start rakety, ale z vesmíru? Při pečlivějším pohledu na toto časosběrné video můžete uvidět raketu, která stoupá na oběžnou dráhu Země, jak to bylo vidět z Mezinárodní kosmické stanice (ISS). Ruská raketa Sojuz-FG byla před 10 dny vypuštěna z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu a vynesla Progress MS-10 (též 71P) se zásobami potřebnými pro kosmickou stanici. K zajímavostem tohoto 90 sekund dlouhého videa (zhuštěného z asi 15 minut) patří světla měst a mračna viditelná na Zemi vlevo dole, modré a zlaté pásy atmosférického světélkování vzduchu, které probíhají uhlopříčně přes střed a vzdálené hvězdy vpravo nahoře, které ubíhají za Zemí. Je vidět, jak nižší stupeň padá zpátky na Zemi a jak zásobovací loď zapaluje své motory a začíná se přibližovat k ISS, k vesmírné laboratoři, která tento měsíc slaví své 20. výročí. V současnosti na palubě ISS na oběžné dráze Země pobývají tři kosmonauté a vedle běžných nezbytností provádí četné vědecké pokusy, které rozšiřují znalosti lidstva a tak umožňují budoucí komerční průmysl na nízké oběžné dráze Země.

Sledujte: Přistání sondy Insight na Marsu dnes.

Štítky: Launch, ISS, Progress MS-10