Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. listopad 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. listopad 2018

IC 1871: Uvnitř mlhoviny Duše

Uznání a copyright: Mark Hanson

Tento detailní kosmický snímek hledí hluboko do mlhoviny Duše. Ta tmavá a rozmazaná prachová mračna vlevo, lemovaná jasnými hřebeny zářícího plynu, jsou katalogizovaná jako IC 1871. Teleskopické zorné pole zabírá jen malou část mnohem větších mlhovin Srdce a Duše, asi jen 25 světelných let. Komplex hvězdotvorné oblasti vzdálené asi 6500 světelných let se nachází v Perseově spirálním rameni naší Galaxie Mléčné dráhy a na pozemské obloze je vidět v souhvězdí Kasiopeji (Cassiopeia). Hustá hvězdotvorná mračna v IC 1871 jsou příkladem vyvolaného vznikání hvězd a jsou opracovaná intenzivními větry a zářením hmotných mladých hvězd z této oblasti. Na snímku je vidět především červená barva díky emisi specifické barvy světla emitovaného excitovaným vodíkem.

Štítky: Star-formation, Soul Nebula, IC 1871