Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. prosinec 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. prosinec 2018

Prosincová kometa Wirtanen

Uznání a copyright: Juan Carlos Casado (TWAN, Earth and Stars)

Kometa 46P Wirtanen bude v polovině prosince blízko a tady na hvězdnaté obloze visí nad zvonicí románského kostela. Na vertikálním panorámatu ze série digitálních expozic z 3. prosince ze Sant Llorenc de la Muga v katalánské Gironě ve Španělsku na planetě Zemi je zachycena její zelená koma. Kometa má nyní oběžnou dobu asi 5,4 roku a nejblíže ke Slunci, tedy v perihelu své dráhy, bude 12. prosince. K Zemi bude nejblíže 16. prosince a projde jen asi 11,6 miliónů kilometrů, neboli 39 světelných sekund od Země. To je na kometu blízko, zhruba jen 30 násobek vzdálenosti Země Měsíc. Kometa Wirtanen by měla být pro pozorovatele komet dobrým cílem pro triedry a z temných míst by mohla být vidět i pouhým okem. Po soumraku 16. prosince ji můžete na obloze spatřit blízko hvězkodupy Plejády.

Štítky: Kometa, 46p, Wirtanen