Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. duben 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. duben 2019

Celá Pan STARRS obloha

Uznání: R. White (STScI) and the PS1 Science Consortium

Tento pohled na astronomickou oblohu je mozaika z observatoře Pan-STARRS. Jednotlivé snímky byly pořízeny 1,8 metrovým dalekohledem z vrcholku hory Haleakala na ostrově Maui na planetě Zemi. Ve středu celooblohové projekce je zemský severní nebeský pól. Jižní obzor omezuje deklinace -30 stupňů, tak jak je vidět z havajského "Údolního ostrova" (Valley Isle) a definuje tak vnější obvodovou kružnici. Podél roviny naší Mléčné dráhy se táhnou nahuštěná pole hvězd a mračna kosmického prachu s jasnou galaktickou výdutí ve spodu. Obrazová data představují druhou edici dat zkompilovaných za více než 4 roky z přehlídky Pan-STARRS (Panoramic Survey Telescope & Rapid Response System), což je nyní největší digitální přehlídka oblohy na planetě. Data z Pan-STARRS umožnila v roce 2017 poprvé rozpoznat mezihvězdného poutníka 'Oumuamua, který navštívil Sluneční soustavu.

1. HubbleSite.org: Pan-STARRS Sky Survey