Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  30. červen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 30. červen 2019

Virtuální let nad planetkou Vesta

Uznání: NASA, JPL-Caltech, UCLA, MPS, DLR, IDA; Animation: German Aerospace Center (DLR)

Jaké by to bylo poletovat si nad planetkou Vesta? Animátoři Německého střediska pro letectví a kosmonautiku DLR vzali snímky a výškové údaje ze sondy NASA Dawn, která před několika lety planetku Vesta navštívila a vytvořili z nich virtuální video. Video začíná sekvencí nad Divalia Fossa, což je zvláštní dvojice koryt, které rovnoběžně probíhají těžce kráterovaným terénem. Virtuální kosmická loď dále zkoumá 60 km velký kráter Marcia na Vestě s četnými jasnými podrobnostmi. Snímky ze sondy Dawn byly nakonec také digitálně přepracovány s (dvojnásobně) zvětšenými výškami, aby na Vestělépe vynikla její 5 km vysoká hora Aricia Tholus. Vesta je druhým největším tělesem v pásu planetek ve Sluneční soustavě a je to nejjasnější planetka ze Země viditelná i triedrem. S využitím webu Vesta Trek si můžete tuto planetku prozkoumat sami.

Každý rok 30. června: Dnes je den asteroidů