Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  24. červenec 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 24. červenec 2019

Zvířetníková cesta

Uznání a copyright: Ruslan Merzlyakov (RMS Photography)

Co je to za podivné světlo dole na cestě? Prach obíhající Slunce. V určitých obdobích roku se buď po západu, nebo před východem, na obloze objevuje pás prachu ve vnitřní Sluneční soustavě, který odráží sluneční světlo a nazývá se zvířetníkové světlo. I když je původ tohoto prachu stále předmětem výzkumu, tak nejpravděpodobnější hypotéza praví, je jde o prach, který většinou pochází ze slabých komet Jupiterovy rodiny a pomalu po spirále padá Slunce. Nedávné analýzy prachu emitovaného kometou 67P, kterou navštívila kosmická sonda ESA Rosetta, tuto hypotézu podpořily. Na snímku z cesty stoupající do národního parku Teide na Kanárských ostrovech ve Španělsku je v dálce brzy po západu Slunce vidět jasný trojúhelních zvířetníkového světla. Na snímku pořízeném 21. června je vidět jasný Regulus, alfa hvězda ze Lva, která stojí nad středem vlevo. Pod středem se dá vidět hvězdokupa M44 Jesličky, také ponořená do svitu zvířetníkového světla.

1. APOD: 2001-08-13 Kousek meziplanetárního prachu