Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. srpen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. srpen 2019

Jupiter v čelistech a Mléčná dráha

Uznání a copyright: Mohammad S. Hayati

Tento měsíc je vhodný pro pozorování Jupiteru. Pokud chcete vyhledat největší planetu naší Sluneční soustavy na obloze, tak se dívejte po západu na jihovýchod a Jupiter by měl být nejjasnějším objektem v této části oblohy. V triedru nebo v malém dalekohledu můžete uvidět Jupiterovy čtyři nejjasnější měsíce a možná i nějaké oblačné pásy. Snímek, na který se díváte, byl pořízen před měsícem z Perského zálivu. Je na něm vidět Jupiter napravo od téměř svislého pásu centrálního disku naší Galaxie Mléčné dráhy. Nepojmenovaná skalní formace vypadá jako čelisti obřího monstra, které se chystá Jupitera zkousnout. Pokud se už díváte na Jupiter, tak by vás mohlo zajímat, že kosmická sonda NASA Juno je nyní u Jupiteru a tuto obří planetu studuje. Tento měsíc je také vidět Saturn, a i když je blízko Jupiteru, tak není tak jasný.

1. NASA: Our Solar System
  11. APOD: 2019-05-08 Jupiter z Juno jak skleněnka
  12. APOD: 2019-06-17 Mléčná dráha nad pyramidou opeřeného hada

Štítky: Jupiter, Mléčná dráha, Skalní formace

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.