Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. říjen 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. říjen 2019

Meteor ze vzduchu a Mléčná dráha

Uznání a copyright: Eric Wagner

Komerční let ze Singapuru do Austrálie 24. září pozdě večer nabízel stratosférický pohled na noční oblohu jižní polokoule, pokud jste si ovšem vybrali sedadlo u okna. Dobře naplánovaná volba sedadla u okna směřujícího k Mléčné dráze umožnila nastavit citlivou digitální kameru na stativ a sérií 10 sekundových expozic zaznamenávat centrální výduť naší Galaxie. Jedna z expozic náhodou zachytila tento jasný bolid na snímku s hvězdami. Brilantní zelenavý dlouhý záblesk se odráží od křídla letadla A380 a také uvnitř dvojitého okna, což vytváří slabší rovnoběžnou stopu vedle původního meteoru. Jasný zdroj světla na jižní obloze je Jupiter pod galaktickou výdutí, který je vidět vedle zeleného signálního světla za koncem křídla.

1. APOD: 2018-09-22 Sedadlo u okna nad Hudsonovým zálivem
  2. WebbTelescope.org: What Is the Center of Our Galaxy Like?
  3. Facebook: Eric Wagner: October 5 - For the 1% who think I photoshopped it. Back of the camera.
  4. Facebook: Eric Wagner: September 24 ·- Mid-Air Milky Way Magic