Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. červen 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. červen 2020

Žilkování nebe

Uznání a copyright: Ruslan Merzlyakov (RMS Photography)

Tento týden pořízený krásný pohled s nočními svítícími mračny, kterými na potemnělou oblohu proudí sluneční světlo, se odráží v klidných vodách u Nykobing Mors v Dánsku. Ledová mračna z hranice vesmíru ve výšce asi 80 kilometrů nad povrchem Země stále ještě odrážejí sluneční světlo, i když viděno ze země je Slunce pod obzorem. Noční svítící oblaka lze obvykle spatřit v letních měsících ve vysokých šířkách a jak se severní noci zkracují, tak letos začala být vidět brzy. Mračna jsou též známá jako polární mezosférická mračna a je o nich známo, že vznikají kondenzací vodní páry ve studené horní atmosféře na jemných prachových částicích z rozpadlých meteorů nebo vulkanického prachu. Družice NASA AIM poskytuje denní projekce nočních svítících mraků, tak jak jsou vidět z vesmíru.

1. Facebook: RMS photography: Catching ghosts