Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. leden 2021

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. leden 2021

Hory v NGC 2174

Uznání: NASA, ESA, Hubble Heritage Team (STScI/AURA)

Tento fantastický kout oblohy se nachází na okraji hvězdotvorné oblasti NGC 2174 vzdálené asi 6400 světelných roků v na mlhoviny bohatém souhvězdí Orion. Je vidět hory z mračen plynu a prachu opracované větry a zářením nově zrozených hvězd v této oblasti, které jsou nyní rozeseté v otevřených hvězdokupách zanořených kolem středu NGC 2174 nad horním okrajem obrázku. Tvorba hvězd v těchto prašných mračnech sice pokračuje, ale energetické záření nově zrozených hvězd je nejspíš za pár miliónů let rozptýlí. Mezihvězdná scéna zachycená v roce 2014 na infračervených vlnových délkách Hubblovým kosmickým dalekohledem zabírá asi 6 světelných let. V letošním roce 2021 má být vypuštěn Kosmický dalekohled Jamese Webba, který je optimalizovaný k výzkumu vesmíru na infračervených vlnových délkách.

1. HubbleSite.org: NGC 2174