Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. červenec 2022

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. červenec 2022

Komplex NGC 6914

Uznání a copyright: Giorgio Ferrari

Tento barevný kout nebe je studií kontrastů v okolí galaxie NGC 6914 a obsahuje hvězdy, prach a zářící plyn. Mezihvězdný komplex mlhovin se nachází asi 6000 světelných let daleko ve vysoko stoupajícím souhvězdí Labutě (Cygnus) a rovině naší Galaxie Mléčné dráhy. Kosmické plátno zaplňují v siluetě viditelná pozorovatelná oblaka mezihvězdného prachu spolu s načervenalými vodíkovými emisními mlhovinami a prašnými modrými reflexními mlhovinami. Ultrafialové záření z hmotných, horkých a mladých hvězd rozsáhlé asociace Cygnus OB2 ionizuje atomární vodíkový plyn v této oblasti a vytváří charakteristickou červenou záři po rekombinaci protonů a elektronů. Hvězdy zanořené do Cygnus OB2 také dávají modré hvězdné světlo, které se silně odráží od mračen prachu. Více než 1 stupeň široké zorné teleskopické pole pokrývá v odhadované vzdálenosti NGC 6914 přibližně 100 světelných roků.

1. AstroBin.com: Giorgio Ferrari: NGC_6914