Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. červenec 2024

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. červenec 2024

Časová spirála

Uznání ilustrace: Pablo Carlos Budassi via Wikipedia

Co se stalo od počátku vesmíru? Zde zobrazená časová spirála obsahuje některé pozoruhodnosti. Ve středu spirály se nachází Velký třesk, místo, kde čas, jak ho známe, začal přibližně před 13,8 miliardami let. Během několika miliard let vznikly atomy, poté z atomů hvězdy, z hvězd a plynu vznikly galaxie, zformovalo se naše Slunce a brzy po něm asi před 4,6 miliardami let následovala naše Země. Život na Zemi začíná asi před 3,8 miliardami let, následují buňky, pak během miliardy let fotosyntéza. Přibližně před 1,7 miliardami let začal na Zemi rozkvétat mnohobuněčný život. Asi před 500 miliony let začaly plavat ryby a asi před 200 miliony let začali po souši chodit savci. Lidé se poprvé objevili až před 6 miliony let, a první města postavili teprve před 10 000 lety. Zde se znázorněná časová spirála zastavuje, ale lze přidat lidské kosmické lety, které začaly teprve před 75 lety, a užitečná umělá inteligence se začala prosazovat teprve v posledních několika letech.

Prozkoumejte svůj vesmír: Generátor náhodných APODů.

Štítky: Časová spirála, Velký třesk, History