Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. červenec 2024

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. červenec 2024

Etna a Mléčná dráha

Unání a copyright: Gianni Tumino

Podél obzoru na horské a noční obloze vystupuje záře z vrcholu Etny, slavného aktivního stratovulkánu planety Země. Oblohou nad ní se táhnou pásy rozptýleného světla z mračen nesčetných hvězd podél galaxie Mléčné dráhy. V siluetě se podél galaktické roviny shlukují mohutná prachová mračna Mléčné dráhy. Pozorovatelům severní oblohy jsou však známé také jasné hvězdy Deneb, Vega a Altair z Letního trojúhelníku, které se prostírají mezi temnými mlhovinami a zářivými mračnami hvězd nad sopečným vrcholem. Hluboké kombinované expozice také odhalují světlo aktivních hvězdotvorných oblastí podél Mléčné dráhy, které jsou ozvěnou rudého odstínu Etny za letní noci na severní polokouli.

1. Facebook: Gianni Tumino: LA VIA LATTEA ESTIVA SULL'ETNA IN ATTIVITA': Piano dei Grilli - Bronte (CT) 29/06/2024