Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. květen 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. květen 1999

Landsat 7 pozoruje planetu Zemi

Uznání: Landsat 7 Project, NASA

NASA minulý měsíc vypustila družici Landsat 7, která nyní obíhá planetu Zemi. Při pohledu dolů z výšky 700 km může Landsat 7 mapovat povrch planety ve viditelných a infračervených pásmech a rozliší detaily o velikosti 30 metrů nebo i menší. Například tento překvapivý snímek z inženýrkých testů v přirozených barvách je složený ze tří různých snímků ve viditelných vlnových pásmech. Nádherně lze vidět osídlené oblasti kolem San Franciska v Kalifornii v USA posazené v okolním terénu (sever je nahoře). Modrozelené barvy vyznačují odtok jarního tání od pohoří Sierra na západ a kolem okolních hor do zátoky a ven do Tichého oceánu. Landsat 7 nyní dobře pracuje ve své ověřovací fázi a řídící středisko jej připravuje do pravidelného provozu.

Štítky: San Fransisco, Země, Landsat

3. vesmírný týden 2020

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 13. 1. do 19. 1. 2020. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer září jasná planeta Venuše, vidět lze i Neptun a Uran. Ráno je vidět Mars. Merkur a Saturn jsou úhlově blízko Slunci. Kometu C/2017 T2 můžeme opět pozorovat na večerní obloze. Na úspěchy raket Falcon 9 a CZ-3B by v tomto týdnu určitě chtělo navázat několik dalších. Uběhlo 15 let od přistání pouzdra Huygens na Titanu.

Snímek komety C/2017 T2 (PANSTARRS)

Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se téměř v zenitu v souhvězdí Persea. Atmosférické podmínky byly podprůměrné.