Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  30. květen 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 30. květen 1999

Měření oblohy od Tycho Brahe

Uznání: Tycho Brahes Glada Vänner

Tycho Brahe byl nejsvědomitější astronomický pozorovatel své doby. Brahe, jež žil v letech 1546 až 1601, se rozhodl vyřešit nejtíživější astronomický problém dne: zda je středem Sluneční soustavy Země nebo Slunce. K tomu účelu on a jeho pomocníci vytvořili první velkou astronomickou observatoř, kde pořídili a používali nejpřesnější astronomické přístroje před dalekohledem. Tycho Brahe tak zpracoval tabulky přesných měření poloh a jasností planet a hvězd. Brahe ale zanechal data s tak ohromující přesností, že jeho asistent Johannes Kepler byl schopen vytvořit konečné pohybové zákony. Brahe je též vzpomínán pro jeho svědectví supernovy v roce 1572, důkaz, že Velká kometa z roku 1577 nebyl atmosférický úkaz a pro jeho kovový nos.

Štítky: Vědec, Lidé