Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. leden 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. leden 2006

Měsíční loď Apolla 17

Uznání: Apollo 17, NASA (Image scanned by Kipp Teague)

Podivný a hranatě vyhlížející lunární modul Apolla 17 Challenger byl navržen pro letání ve vesmírném vakuu. Tento obrázek z velitelského modulu America ukazuje návratový stupeň Challengeru na lunární oběžné dráze. Po stranách měsíční lodi jsou malé reaktivní řídící motorky a pod ním je zvonovitá tryska odletového raketového motoru. Vpředu je vidět poklop, který umožňoval výstup na měsíční povrch a nahoře je kulatá anténa radaru. Přes tmavé, trojúhelníkové okno je zrovna vidět velitel výpravy Gene Cernan. Tato kosmická loď pracovala bezvadně při přistání na Měsíci a návratu astronautů Apolla zpět k velitelskému modulu na oběžné dráze v prosinci 1972. A kde je Challenger nyní? Přistávací stupeň zůstal v místě přistání Apolla 17 Taurus-Littrow. Návratový stupeň byl nedaleko záměrně odhozen poté, co se odpojil od velitelského modulu, když dopravil astronauty k návratu na planetu Zemi. Výprava Apollo 17 byla šestá a poslední, při které astronauté přistáli na Měsíci.

Štítky: Kosmická loď, Lunární modul, Apollo 17