Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. říjen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. říjen 2011

První den MESSENGERu

Uznání: NASA/JHU APL/CIW

Jeden sluneční den na planetě trvá od poledne do poledne. Na Zemi trvá sluneční den 24 hodin. Na Merkuru je sluneční den dlouhý asi 176 pozemských dní. Kosmická sonda MESSENGER během svého prvního Merkurského slunečního dne zobrazila z oběžné dráhy téměř celý povrch této nejvnitřnější planety, takže mohla vygenerovat globální monochromní mapu s rozlišením 250 m na pixel a barevnou s rozlišením 1 km na pixel. Nahoře jsou vidět příklady mozaikových map zkonstruovaných z tisíců snímků pořízených za jednotných světelných podmínek (monochromní mapa vlevo), obě jsou vystředěny na meridián na 75 stupni východní délky planety. Při svém druhém Merkurském slunečním dnu se sonda MESSENGER nejspíš více zaměří na cílená pozorování povrchových útvarů planety s vyšším rozlišením. (Redakční poznámka: Vzhledem k rotačně orbitální rezonanci Merkuru 3:2 trvá Merkurův sluneční den 2 Merkurovy roky.)

Štítky: Merkur, Messenger, Solar day