Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  100. výročí IAU - setkání pod hvězdnou oblohou

100. výročí IAU - setkání pod hvězdnou oblohou

100 let Mezinárodní astronomické unie

Místo konání akce: Chomutov, Česko
Typ akce: Pozorování
Termín konání akce: 12.01.2019 od 18:00 do 19:00

V roce 2019 si připomínáme 100 výročí založení Mezinárodní astronomické unie (IAU). Při této příležitosti IAU organizuje několik zajímavých projektů. První projekt - 100 hodin astronomie bude probíhat od čtvrtka 10. ledna do neděle 13. ledna 2019. Astronomická společnost Chomutov se zapojila do tohoto mezinárodního projektu https://www.iau-100.org/events Při této příležitosti si Vás dovolujeme pozvat na následující akci.

Sobota 12. ledna 2019 100. výročí IAU - Setkání pod noční oblohou v 18:00 "Na hvězdárně". V případě vhodného počasí budeme pomocí astronomických dalekohledů pozorovat noční oblohu. Sejdeme se v sobotu 12. ledna v 18:00 hod. „Na hvězdárně“ - louka vedle parkoviště, které je před kinem Oko (Lipská ul. naproti kostelu Sv.Barbory). Nezapomeňte si vzít: teplé oblečení a vhodnou obuv. Vstup zdarma.

Jaroslav Landa DiS
Astronomická společnost Chomutov

Štítky: IAU

13. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 25. 3. do 31. 3. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti a ve dvou těsných konjunkcích s ranními planetami. Večer je vidět Mars poblíž Plejád. Ráno je vidět Jupiter a Saturn. Slunce překvapilo velkou skupinou skvrn v opravdu aktivní oblasti. Planetka Bennu vyvrhuje kamení. Start evropské rakety Vega byl úspěšný. Firma OneSpace chystá první start své rakety. Očekáváme výstup dvou žen do volného kosmu. V noci na neděli se změní čas o hodinu vpřed na letní.

Stanice ISS stoupá nad západní obzor a napravo planeta Mars