Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  3D tisk a hvězdářství pro nevidomé a slabozraké

3D tisk a hvězdářství pro nevidomé a slabozraké

Hvězdářství (neboli astronomie) se věnuje především jevům za hranicí zemské atmosféry – zejména vesmírným tělesům. Na první pohled se může zdát, že astronomie, ve své populární a vzdělávací podobě především vizuální, je lidem se zrakovým hendikepem příliš nedosažitelná na to, aby se jim mohla, byť jen poskromnu, přiblížit. Takové zdání se začne rozptylovat, jakmile astronomii začneme lidem přibližovat v hmatové či zvukové podobě. Přijďte se seznámit s řadou astronomických jevů a objektů, které vám přiblížíme nejen prostřednictvím 3D tisku.

Místo konání akce: SONS Česká Třebová
Typ akce: Nezařazeno
Termín konání akce: 16.09.2019 od 10:00 do 11:30

Na co se můžete těšit?

- Dvě FFF/FDM 3D tiskárny.
- Jedna SLA/LCD 3D tiskárna.
- Model Měsíce a kráterů.
- Model planety Merkur.
- Model planety Venuše.
- Model planety Mars.
- Model Sluneční soustavy.
- Vybrané reliéfy objektů z Messierova katalogu zhotovených na základě fotografií Hubbleova vesmírného dalekohledu (hvězdokupy, galaxie, mlhoviny).
- Model rakety Falcon Heavy od SpaceX.
- Další zajímavé trojrozměrné modely.
- Vybrané publikace zaměřené na astronomii.
- Zapálená povídání o všech uvedených objektech.

Kde a kdy: 16. září 2019 od 10.00 do 11.30. SONS OO Česká Třebová, Mlýnská 900. Je nutná registrace.

Vstupné: Vše je zdarma. Nic neplatíte!

Jak se zaregistrovat:
Akce primárně určena pro SONS Česká Třebová. Hvězdářské setkání je určeno pro osoby se zrakovým postižením. Vidící se mohou účastnit jako doprovod. Na hvězdářské setkání se můžete zaregistrovat prostřednictvím e-mailu petr.duseke@nesmir.cz anebo přes SONS Česká Třebová. Během registrace prosím o sdělení následujících informací: Vaše jméno a příjmení, počet účastníků (počítejte i případného průvodce / průvodkyni), E-mailový kontakt na vás, případně další informace.

Případěné další informace: https://www.nesmir.cz/nesmirna-setkani

Štítky: Nevidomí

Kometa 260P/McNaught

Snímek komety 260P/McNaught. Rozměry obrázku jsou 40 x 40 obloukových minut, proti originálu 2x zmenšeno, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se v souhvězdí Berana.