Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Astronomický tábor 2019

Astronomický tábor 2019

Astronomický tábor Jihlavské astronomické společnosti je letní dětský tábor zaměřený na astronomii a příbuzné vědní oblasti.

Místo konání akce: Hájenka Černé lesy Černé lesy 430, Brtnice
Typ akce: Astronomický tábor
Termín konání akce: 19.07.2019 – 01.08.2019

Tábora se mohou účastnit všichni, kteří se chtějí nejen pobavit, ale také se něco dozvědět. Kromě běžného táborového života je součástí tábora také návštěva hvězdárny, pozorování noční oblohy pomocí velkých astronomických dalekohledů a netradiční seznámení s astronomií, fyzikou a ostatními přírodními vědami.

Více na http://www.astronomickytabor.cz.

Štítky: Jihlava, Astronomický tábor

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci