Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Chomutov - Veřejné pozorování částečného zatmění Měsíce

Chomutov - Veřejné pozorování částečného zatmění Měsíce

Chomutov - Veřejné pozorování částečného zatmění Měsíce 16. 7. 2019

Místo konání akce: Chomutov
Typ akce: Pozorování
Termín konání akce: 16.07.2019 od 22:00 – 17.07.2019 do 1:00

Astronomická společnost Chomutov zve všechny příznivce astronomie na veřejné pozorování částečného zatmění Měsíce, které proběhne v nočních hodinách z úterý 16. července na středu 17. července 2019. Sejdeme se v úterý 16. července ve 22:00 hod. SELČ "Na hvězdárně" - louka u kina Oko (Lipská ul. naproti kostelu Sv.Barbory). Akce je součástí projektu připomínajícího 100. výročí založení IAU. Vstup zdarma.

Jaroslav Landa DiS
Astronomická společnost Chomutov

Štítky: Zatmění měsíce

29. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 7. do 21. 7. 2019. Měsíc bude v úplňku a nastane jeho částečné zatmění. Během noci je vidět Jupiter a Saturn, k nimž se přidává i Neptun a nad ránem Uran. Aktivita Slunce je velmi nízká. Indie letí k Měsíci, koncem týdne čekáme dva starty k ISS. Hayabusa 2 provedla druhý odběr vzorků z planetky Ryugu. Raketa Proton-M vynesla dalekohled Spektr-RG, raketa Vega selhala. Před 50 lety přistáli lidé na Měsíci a před 25 lety dopadaly první kusy komety na Jupiter.

Titul Česká astrofotografie měsíce za červen 2019 obdržel snímek „Nočné svietiace oblaky“, jehož autorem je Jakub Zahuranec   Noční svítící oblaka, nebo „nočné svietiace oblaky“, v rodné řeči autora snímku Jakuba Zahurance ze Slovenska, jsou krásným úkazem. Chtělo by se říci