Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Litické hvězdobraní

Litické hvězdobraní

Tradiční Litické setkání astronomů amatérů ve stínu majestátního hradu.

Místo konání akce: Litice nad Orlicí, Záchlumí, Česko
Typ akce: Pozorování
Termín konání akce: 10.05.2019 od 16:00 – 12.05.2019 do 14:00

Letošní Litické hvězdobraní se snad již bude konat opět v areálu nádvoří hradu Litice (opravy hrady byly ukončeny). S možností ubytování v kempu u řeky. Jedná se o tradiční setkání, jehož náplní jsou společná pozorování, diskuze, výměna zkušeností a techniky a pozorování pro veřejnost. Více informací najdete zde: http://www.astro-forum.cz/viewtopic.php?f=46&t=24830

21. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 20. 5. do 26. 5. 2019. Měsíc po úplňku úbývá k poslední čtvrti. Mars je vidět večer, míjí hvězdokupu M35. V druhé polovině noci je nejlépe pozorovatelný Jupiter a nad ránem Saturn. Slunce ukazovalo skvrny i pěkné protuberance. Mise Starlink 1 společnosti SpaceX zatím čeká na start. Čína má za sebou další úspěšný start. Sonda LRO vyfotografovala na Měsíci místo dopadu sondy Beresheet. Očekáváme také indický a čínský start. Před 185 lety se narodil John Tebbutt, objevitel Velké komety 1861.

Nov Mesiaca  a konjunkcia s Marsom plus El- Nath Beta Taur

Pekný západ Mesiaca sa dial tak rýchlo že som nestihal. Kazil sa mi teleobjektív a tak som robil iba s menším ohniskom. Som rád , že to i tak pekne vyšlo. Až neskôr cez Stellarium som zistil že je tam Mars a El-Nath, Beta Taur, ktoré sa rozsvietili ako prvé. Potom už prišli mraky a bolo po veľkolepom - pre mňa -divadle.