Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Noc vědců - Hvězdárna Ďáblice

Noc vědců - Hvězdárna Ďáblice

V rámci Noci vědců jsme pro vás připravili pohádky, pořady, pokusy a střílení raket. V případě jasného počasí pozorování Slunce, Jupiteru, Saturnu a další kosmických objektů.

Místo konání akce: Pod Hvězdárnou 768, Ďáblice, Česko
Termín konání akce: 24.09.2021 od 16:00 do 22:00

Otevřeno: 16:00 - 22:00

Pořady a pokusy

16:30 - 17:00 Měsíc u krejčího

Ušít fráček Měsíci je zapeklitá věc – Měsíc totiž neustále mění svůj tvar. Jak si krejčí poradí, uvidíte v pohádce. Po pohádce se v živě komentované části dozvíte nejen to, proč Měsíc mění svůj tvar, ale také o tom, jak lidé cestovali na Měsíc. Vhodné pro děti od 3 let.

17:00 - 17:30 Střílení raket

Co takhle postavit si raketu a vystřelit ji do vesmíru? To stojí miliardy, ale my dokážeme vystřelit raketu z obyčejné PET lahve do výšky desítek metrů a bude nám k tomu stačit vzduch a voda. Nevěříte? Přijďte se stát konstruktéry!

17:30 - 18:00 Cesta za kometou

Kosmické sondy navštívily už několik komet. Představíme si pomocí kresleného filmu pro děti úžasný příběh sondy Rosetta a jejího modulu Philae, který na kometě jako první přistál. Vhodné pro děti od 7 do 12 let.

18:00 – 18:30 Vesmírné pokusy

Vyrobíme si kometární ohon, vyzkoušíme, jak na kometách vznikají krátery. Budete si moci sáhnout na model komety. V hlavní roli voda! Podivuhodné vlastnosti nejběžnější látky na Zemi v sérii jednoduchých experimentů. Vhodné pro všechny generace.

19:00 – 20:00 Co nám hrozí z vesmíru?

Je planeta Země bezpečným místem pro život? Nejbližší vesmír skýtá několik hrozeb, především v podobě náhlé sluneční erupce a srážky s planetkou či kometou. Jak reálné takové nebezpeční je? Jak ho zkoumají čeští vědci? Pořad komponuje živé vystoupení astronoma s dokumentárním filmem. Vhodný od 12 let.

Pozorování

16:00 – 17:30 pozorování Slunce

19:30 – 22:00 pozorování planet Jupiter, Saturn a dalších objektů noční oblohy

V případě zatažené oblohy prohlídka dalekohledů a sledování pozemských objektů, např. vysílače v Ládví či Žižkovské věže.

Pro děti