Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Pozorování Perseid v Chomutově

Pozorování Perseid v Chomutově

Pozvánka na společné pozorování meteorického roje - Perseidy 2019.

Místo konání akce: Chomutov
Typ akce: Pozorování
Termín konání akce: 09.08.2019 od 21:00 – 11.08.2019 do 23:00

Astronomická společnost Chomutov zve všechny příznivce astronomie na společné pozorování nejznámějšího meteorického roje – Perseidy. Začínáme v pátek 9. srpna. Pokračujeme v sobotu 10. srpna a končíme v neděli 11. srpna vždy od 21:00 hod. „Na hvězdárně“ v Chomutově - na louce vedle parkoviště, které je před kinem Oko (Lipská ul. naproti kostelu Sv. Barbory). Vstup zdarma.

Perseidy lze samozřejmě úspěšně pozorovat pouze za příznivého počasí.

Jaroslav Landa DiS.
Astronomická společnost Chomutov

Štítky: Perseidy 2019

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.