Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Pozorování úplného zatmění Měsíce v Praze na Nových Butovicích

Pozorování úplného zatmění Měsíce v Praze na Nových Butovicích

Pojďte se s námi podívat na úžasné úplné zatmění Měsíce a nejen na něj!

Místo konání akce: Centrální Park Nové Butovice
Typ akce: Pozorování
Termín konání akce: 27.07.2018 od 18:00 do 23:30

Pražská pobočka České astronomické společnosti pořádá dne 27. července pozorování úplného zatmění Měsíce. Celovečerní akce je určena pro širokou veřejnost a nebude pouze o pozorování zatmění Měsíce.

V průběhu večera a noci bude možné postupně pozorovat i Slunce a jeho aktivitu, nejjasnější planety naší Sluneční soustavy - Venuši, Jupiter a Saturn a nakonec i hvězdnou oblohu a jasné objekty vzdáleného vesmíru.
Dále si budete moci prohlédnout astronomickou techniku a popovídat si o pozorování oblohy, astronomických a příbuzných tématech.

Hlavním tématem ale bude úplné zatmění Měsíce, které začne přibližně ve 20:24 hodin. Zde jsou časy všech fází pro Prahu:
Východ Měsíce (Praha) 20 hod 47 min
Začátek částečného zatmění 20 hod 24 min 27 s
Začátek úplného zatmění 21 hod 30 min 15 s
Maximální fáze zatmění 22 hod 21 min 43 s
Konec úplného zatmění 23 hod 13 min 12 s
Konec částečného zatmění 00 hod 19 min 00 s

Akce se koná pouze v případě příznivého počasí - tedy pokud bude alespoň částečná šance zatmění pozorovat.
Přijďte, těšíme se na Vás!

Štítky: Zatmění Měsíce 2018

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.