Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Pozorování úplného zatmění Měsíce v Praze na Nových Butovicích

Pozorování úplného zatmění Měsíce v Praze na Nových Butovicích

Pojďte se s námi podívat na úžasné úplné zatmění Měsíce a nejen na něj!

Místo konání akce: Centrální Park Nové Butovice
Typ akce: Pozorování
Termín konání akce: 27.07.2018 od 18:00 do 23:30

Pražská pobočka České astronomické společnosti pořádá dne 27. července pozorování úplného zatmění Měsíce. Celovečerní akce je určena pro širokou veřejnost a nebude pouze o pozorování zatmění Měsíce.

V průběhu večera a noci bude možné postupně pozorovat i Slunce a jeho aktivitu, nejjasnější planety naší Sluneční soustavy - Venuši, Jupiter a Saturn a nakonec i hvězdnou oblohu a jasné objekty vzdáleného vesmíru.
Dále si budete moci prohlédnout astronomickou techniku a popovídat si o pozorování oblohy, astronomických a příbuzných tématech.

Hlavním tématem ale bude úplné zatmění Měsíce, které začne přibližně ve 20:24 hodin. Zde jsou časy všech fází pro Prahu:
Východ Měsíce (Praha) 20 hod 47 min
Začátek částečného zatmění 20 hod 24 min 27 s
Začátek úplného zatmění 21 hod 30 min 15 s
Maximální fáze zatmění 22 hod 21 min 43 s
Konec úplného zatmění 23 hod 13 min 12 s
Konec částečného zatmění 00 hod 19 min 00 s

Akce se koná pouze v případě příznivého počasí - tedy pokud bude alespoň částečná šance zatmění pozorovat.
Přijďte, těšíme se na Vás!

Štítky: Zatmění Měsíce 2018