Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Projekce pořadu v Unisféře - Evropa pod jižním křížem

Projekce pořadu v Unisféře - Evropa pod jižním křížem

Srdečně Vás zveme na promítání pořadu Evropa pod jižním křížem v Unisféře (sférické kino). Kromě tohoto pořadu se na začátku můžete těšit na projekci Jarní oblohy nad Opavou z produkce Slezské Univerzity. Program je vhodný pro širokou veřejnost.

Místo konání akce: Fyzikální ústav v Opavě
Termín konání akce: 01.06.2022 od 17:00 do 17:59

Jarní obloha nad Opavou (13 min.) – Přemýšleli jste někdy při procházce noční Opavou, na co se na nebi vlastně koukáte? Nejste sami. Ukážeme vám, co můžete spatřit během daného ročního období, a představíme jednotlivá viditelná souhvězdí.

Evropa pod jižním křížem (31 min.) – V jihoamerickém Chile vysoko v Andách, byly postaveny jedny z největších astronomických dalekohledů na světě, které provozuje Evropská jižní observatoř (ESO). Právě zde se vědci a technici z několika států společně snaží porozumět vesmíru a odhalit jeho tajemství. Existuje mimozemský život? Co je ve středu naší Galaxie? Jak vznikl vesmír?

Rezervace a prodej lístků