Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Slavnostní otevření Planetární stezky

Slavnostní otevření Planetární stezky

A tak jako se klíčem otevírají řeky pro vodáky a tímto slavnostním aktem se začíná plavecká sezóna, i my uděláme symbolické otevření první sezóny naší kosmické naučné stezky. Dne 13. května v 11 hodin přijďte ke Slunci, tj. na cyklostezku na pravém břehu Vltavy na severním konci Prahy (Bohnice - Zámky).

Místo konání akce: Praha - Bohnice - Zámky
Typ akce: Nezařazeno
Termín konání akce: 13.05.2018 od 11:00

Planetární stezka, sluneční soustava zmenšená 1 : 1 000 000 000, je postavená podél již existující cyklostezky (v části mezi Sluncem a Uranem) a zároveň i pěší procházkové stezky údolím Vltavy, mající počátek v Praze (Bohnice-Zámky) a končící u obce Máslovice (a na protějším břehu u města Libčice nad Vltavou).

Planetární stezka údolím Vltavy dává projektu možnosti, které jiné planetární stezky u nás nemají, tj. přibližně 4 km téměř přímé cesty a většinou s možností volného výhledu na ostatní tělesa sluneční soustavy (Slunce - Saturn).

Planetární stezka údolím Vltavy se od ostatních podobných projektů odlišuje především rozsahem a podrobností provedení, do něhož jsou zahrnuty i trpasličí planety a větší měsíce planet. Celkem 17 zastávek.

Pokusíme se pro Vás připravit i malé překvapení pro pobavení, než se vydáte na meziplanetární cestu napříč celou nám známou sluneční soustavou.

Štítky: Planety, Planetární stezka

Snímek komety 38P/Stephan-Oterma

Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Kometa o efemeridové jasnosti 9.2 magnitudy se nacházela v souhvězdí Blíženců. Po obloze se pohybovala rychlostí 1.39 obloukové vteřiny za minutu ve vzdálenosti 0.837 au od Země a 1.591 au od Slunce.