Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Unisféra - Dotknout se hvězd 3D

Unisféra - Dotknout se hvězd 3D

Tuto středu se můžeme v Unisféře těšit na projekci pořadu Dotknout se hvězd 3D. Na začátku mimo jiné také proběhne projekce pořadu "Zimní oblohy nad Opavou" z produkce Slezské Univerzity v Opavě. Akce je vhodná pro širokou veřejnost, tuto projekci nedoporučujeme pro menší děti. Více informací naleznete níže.

Místo konání akce: Fyzikální ústav v Opavě
Typ akce: Nezařazeno
Termín konání akce: 01.03.2023 od 17:00 do 18:00

Zimní obloha nad Opavou (13 min.) – Přemýšleli jste někdy při procházce noční Opavou, na co se na nebi vlastně koukáte? Nejste sami. Ukážeme vám, co můžete spatřit během daného ročního období, a představíme jednotlivá viditelná souhvězdí.

Dotknout se hvězd (35 min.) - Je přehlídkou robotických kosmických lodí používaných při výzkumu naší Sluneční soustavy a Galaxie. Díky nejnovějším snímkům s vysokým rozlišením a novým vědeckým poznatkům jde o velkolepou podívanou, díky které máme ty nejvzdálenější kouty známého vesmíru na dosah ruky.

Rezervace a prodej lístků je zahájen na stránkách e-shopu:

Štítky: Fyzikální ústav v Opavě

10. vesmírný týden 2024

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 3. do 10. 3. 2024. Měsíc na ranní obloze ubývá k novu. Na večerní obloze je vidět Jupiter a Uran. Aktivita Slunce se mírně snížila. Pozorujeme zvířetníkové světlo a stále jasnější kometu 12P/Pons-Brooks. Očekáváme start rakety Falcon 9 s kosmickou lodí Crew Dragon k ISS s posádkou mise Crew-8. Před 45 lety proletěl Voyager 1 nejblíže Jupiteru. Před 460 lety se narodil David Fabricius, objevitel první proměnné hvězdy.

Kometa 62P/Tsuchinshan

Snímek komety 62P/Tsuchinshan. Rozměry obrázku jsou 38 x 31 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Proti originálu je 2x zmenšen. Vzdálenost od Země 0.548 au, od Slunce 1.510 au.