Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Unisféra - Příběhy cestovatele času

Unisféra - Příběhy cestovatele času

V tuto středu se bude v Unisféře promítat pořad "Příběhy cestovatele času". Na začátku se můžete těšit také na ukázku "Zimní oblohy" z produkce Slezské Univerzity v Opavě. Akce je vhodná pro širokou veřejnost. Více informací naleznete níže.

Místo konání akce: Fyzikální ústav v Opavě
Termín konání akce: 25.01.2023 od 17:00 do 18:00

Zimní obloha nad Opavou (13 min.) – Přemýšleli jste někdy při procházce noční Opavou, na co se na nebi vlastně koukáte? Nejste sami. Ukážeme vám, co můžete spatřit během daného ročního období, a představíme jednotlivá viditelná souhvězdí.

Příběhy cestovatele času (23 min.) – Cestujte časem jako nikdy dřív. Prozkoumejte staré civilizace, staňte se svědkem zrození vesmíru a putujte s námi až na okraj černé díry. Díky tomu zjistíte, že čas není tak snadno definovatelný, jak by se mohlo zdát. Čas je iluzivní, nedá se držet ani zastavit, nelze ho vlastnit. Přitom vás čas a jeho změny neustále obklopují. Od biologických hodin ve vašem mozku přes měnící se stíny na slunečních hodinách až po celou historii světa na Zemi. Během výpravy napříč časem se také dotkneme role času v životě hvězd během Velkého třesku a podíváme se na jeho zkreslení způsobené gravitací.

Rezervace a prodej lístků na stránkách e-shopu: https://is.slu.cz/obchod/baleni/15225

Štítky: Unisféra

Jižní kříž nad horou

Fotografie je focena v Chilských Andách v podmínkách s velmi nízkým světelným smogem.