Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Chomutov Pozvánka - veřejné pozorování Perseid 2018

Veřejné pozorování Perseid v Chomutově

Astronomická společnost Chomutov zve všechny příznivce astronomie na společné pozorování nejznámějšího meteorického roje – Perseid.

Místo konání akce: Chomutov - louka vedle kina Oko (Lipská ul. naproti kostelu Sv. Barbory).
Termín konání akce: 10.08.2018 od 21:00 – 11.08.2018 do 23:00

V pátek 10. srpna a v sobotu 11. srpna se sejdeme ve 21:00 hod. SELČ v Chomutově „Na hvězdárně“ – na louce vedle parkoviště, které je před kinem Oko (Lipská ul. naproti kostelu Sv. Barbory).

Vstup zdarma.

Perseidy lze samozřejmě úspěšně pozorovat pouze za příznivého počasí. Pokud se zdržíte déle, přineste si kempinkovou židli nebo rybářskou stoličku.

Upozornění: Z akce budou pořizovány fotografie pro účely archivace a propagace aktivit Astronomické společnosti Chomutov.

Jaroslav Landa DiS

Štítky: Perseidy 2018

Kometa 46P Wirtanen rybím okem

Pozorování kazila přicházející nízká oblačnost a světelný smog. Širokoúhlý snímek pořízen rybím okem, složeno 8 snímků na hvězdy a krajinu, defishing. Pro zvýraznění komety použity snímky složené na kometu, fotografované delším ohniskem.