Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Voyager - premiéra

Voyager - premiéra

Premiéra nového fulldome pořadu pro planetária na největší kopuli v České republice.

Místo konání akce: Královská obora 233, Praha 1, Česko
Typ akce: Nezařazeno
Termín konání akce: 17.05.2019 od 19:30 do 20:30

Dechberoucí příběh jedné z nejdůležitějších vesmírných misí v lidské historii. V roce 1977 byly vyslány dvě kosmické sondy, aby prozkoumaly nejvzdálenější zákoutí sluneční soustavy: Jupiter, Saturn, Uran a Neptun s jejich měsíci. Díky těmto sondám jsme
si obohatili poznání vzdálených světů. V tuto chvíli, po více než čtyřech dekádách, jsou již v mezihvězdném prostoru a na zlatých deskách nesou poselství mimozemským civilizacím.

Štítky: Pořad v planetáriu

21. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 20. 5. do 26. 5. 2019. Měsíc po úplňku úbývá k poslední čtvrti. Mars je vidět večer, míjí hvězdokupu M35. V druhé polovině noci je nejlépe pozorovatelný Jupiter a nad ránem Saturn. Slunce ukazovalo skvrny i pěkné protuberance. Mise Starlink 1 společnosti SpaceX zatím čeká na start. Čína má za sebou další úspěšný start. Sonda LRO vyfotografovala na Měsíci místo dopadu sondy Beresheet. Očekáváme také indický a čínský start. Před 185 lety se narodil John Tebbutt, objevitel Velké komety 1861.

Nov Mesiaca  a konjunkcia s Marsom plus El- Nath Beta Taur

Pekný západ Mesiaca sa dial tak rýchlo že som nestihal. Kazil sa mi teleobjektív a tak som robil iba s menším ohniskom. Som rád , že to i tak pekne vyšlo. Až neskôr cez Stellarium som zistil že je tam Mars a El-Nath, Beta Taur, ktoré sa rozsvietili ako prvé. Potom už prišli mraky a bolo po veľkolepom - pre mňa -divadle.