Úvodní strana  >  Novinky  >  Brněnská pobočka založena!

Brněnská pobočka založena!

Dnes 28. listopadu 2018 byla oficiálně založena (po téměř 20 letech obnovena) Brněnská pobočka ČAS. Prozatímní výbor pobočky byl ustaven ve složení předseda: Jiří Prudký, místopředseda: Jarmila Zobačová, hospodář: Karel Drda, první člen: Jiří Dušek. První setkání členů pobočky je plánováno na polovinu ledna 2019. Zájemci o členství se mohou hlásit - přihláška.

Ustavující výbor Brněnské pobočky. Zleva: Jarmila Zobačová, Jiří Prudký, Karel Drda. Vpravo Jiří Dušek jako první člen. Autor: Hvězdárna a planetárium Brno
Autor: Hvězdárna a planetárium Brno

Štítky: Brněnská pobočka ČAS

51. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 17. 12. do 23. 12. 2018. Měsíc dorůstá k úplňku. Večer je vidět Mars. Na ranní obloze se potkává Merkur s Jupiterem, nejvýše je Venuše. Kometu 46P/Wirtanen skrývají oblaka, ruší svým svitem Měsíc, minula Plejády, ale je docela jasná. Mimořádný výstup do kosmického prostoru zažila ISS. Virgin Galactic překonala se svým VSS Unity hranici 80 km. Voyager 2 je mimo sféru vlivu slunečního větru. InSight na Marsu konečně vyfotografována z oběžné dráhy. Před 50 lety se na cestu kolem Měsíce vydalo Apollo 8.

Kometa 46P na Benecku