Úvodní strana  >  Novinky  >  O zatměních na ČRo SEVER: Planetárium

O zatměních na ČRo SEVER: Planetárium

Poslouchejte po 22. minutě v ČRo SEVER: Planetárium - o knize Tajemná zatmění, zážitcích během pozorování slunečních zatmění, kdy se můžeme těšit na úkazy na našem území ale i práci prof. Druckmüllera. Audio: https://prehravac.rozhlas.cz/audio/4020612

vou knihu o tajemných zatměních představí fotograf a popularizátor astronomie Petr Horálek. Pozve vás také k pozorování některých zajímavých úkazů. Další vydání Planetária uslyšíte na Českém rozhlase Liberec v sobotu 1. prosince, krátce po 18. hodině a na Českém rozhlase Sever v neděli 2. prosince po 9. hodině dopolední. Více.

Štítky: Planetárium

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Úplněk