Úvodní strana  >  Novinky  >  O zatměních na ČRo SEVER: Planetárium

O zatměních na ČRo SEVER: Planetárium

Poslouchejte po 22. minutě v ČRo SEVER: Planetárium - o knize Tajemná zatmění, zážitcích během pozorování slunečních zatmění, kdy se můžeme těšit na úkazy na našem území ale i práci prof. Druckmüllera. Audio: https://prehravac.rozhlas.cz/audio/4020612

vou knihu o tajemných zatměních představí fotograf a popularizátor astronomie Petr Horálek. Pozve vás také k pozorování některých zajímavých úkazů. Další vydání Planetária uslyšíte na Českém rozhlase Liberec v sobotu 1. prosince, krátce po 18. hodině a na Českém rozhlase Sever v neděli 2. prosince po 9. hodině dopolední. Více.

Štítky: Planetárium

51. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 17. 12. do 23. 12. 2018. Měsíc dorůstá k úplňku. Večer je vidět Mars. Na ranní obloze se potkává Merkur s Jupiterem, nejvýše je Venuše. Kometu 46P/Wirtanen skrývají oblaka, ruší svým svitem Měsíc, minula Plejády, ale je docela jasná. Mimořádný výstup do kosmického prostoru zažila ISS. Virgin Galactic překonala se svým VSS Unity hranici 80 km. Voyager 2 je mimo sféru vlivu slunečního větru. InSight na Marsu konečně vyfotografována z oběžné dráhy. Před 50 lety se na cestu kolem Měsíce vydalo Apollo 8.

Kometa 46P na Benecku