Úvodní strana  >  Novinky  >  Ostravská pobočka založena!

Ostravská pobočka založena!

Dnes 7. října 2018 byla v Planetáriu Ostrava založena Ostravská pobočka České astronomické společnosti. Brzy nabídne programovou nabídku všem zájemcům o astronomii z Ostravy a okolí. Prvním činem dnes bylo rozkrájení "zakládacího dortu" čestným předsedou ČAS dr. Jiřím Grygarem. Výbor pobočky: Tomáš Kubica (předseda), Daniel Kunz (místopředseda), Božena Solarová (hospodářka). Zájemci mohou vyplnit přihlášku.

Zakládací dort Ostravské pobočky Autor: Pavel Suchan
Zakládací dort Ostravské pobočky
Autor: Pavel Suchan

Štítky: Ostravská pobočka ČAS

51. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 17. 12. do 23. 12. 2018. Měsíc dorůstá k úplňku. Večer je vidět Mars. Na ranní obloze se potkává Merkur s Jupiterem, nejvýše je Venuše. Kometu 46P/Wirtanen skrývají oblaka, ruší svým svitem Měsíc, minula Plejády, ale je docela jasná. Mimořádný výstup do kosmického prostoru zažila ISS. Virgin Galactic překonala se svým VSS Unity hranici 80 km. Voyager 2 je mimo sféru vlivu slunečního větru. InSight na Marsu konečně vyfotografována z oběžné dráhy. Před 50 lety se na cestu kolem Měsíce vydalo Apollo 8.

Kometa 46P na Benecku