Úvodní strana  >  Novinky  >  Start sondy Parker Solar Probe napodruhé úspěšný
Petr Sobotka Vytisknout novinku

Start sondy Parker Solar Probe napodruhé úspěšný

V neděli ráno 12. 8. 2018 v 9:31 se vydala ke Slunci odvážná sonda. Přiblíží se k němu na sedmkrát menší vzdálenost než předchozí rekordmanka. Držíme palce, aby nedopadla jako bájný Ikaros.

Štítky: Parker Solar Probe

25. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 20. 6. do 26. 6. 2022. Nastává letní slunovrat, začíná astronomické léto. Měsíc bude v poslední čtvrti. Ráno můžeme vidět všechny okem viditelné planety v pořadí, jak jdou od Slunce. Mezinárodní vesmírná stanice vykonává své přelety přes Slunce i Měsíc. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) prochází kolem hvězdokupy IC 4665. Uskutečnily se tři starty Falconu 9 ve dvou dnech. Očekáváme také start rakety Ariane 5 a možná i Electronu s technologickou družicí na dráhu kolem Měsíce. Před 100 lety se narodil britský astronom zabývající se Měsícem Ewen Whitaker a 95 let uplynulo od narození známého amatérského objevitele komet Williama Bradfielda.

C/2017 K2 PnaStarrs

Kométa je na snímku vľavo dole, vpravo hore je hviezda Cebalrai z Hadonosa.