Úvodní strana  >  Novinky  >  Ultima Thule v největším detailu

Ultima Thule v největším detailu

22. února byl zveřejněn nejdetailnější možný záběr planetky 2014 MU69, přezdívané Ultima Thule. Týmu New Horizons se podařilo přesně trefit planetku kamerou LORRI a 6,5 min před největším přiblížením 1. 1. 2019 pořídili skvělý záběr s rozlišením 33 m/pix. Zdroj.

Alan Stern, šéf mise, si pochvaloval, že se podařilo nejen přesně naplánovat, kdy a kam nasměrovat kameru (dalekohled) LORRI, ale že se s ním se štěstím podařilo vyfotografovat opravdu celou planetku, jak vědci doufali. Rozlišení na snímku je nakonec ještě o trošičku lepší, než se čekalo.

Planetka 2014 MU69 přezdívaná Ultima Thule na snímku New Horizons s rozlišením 33 m/pix Autor: NASA/JHUAPL/SWRI
Autor: NASA/JHUAPL/SWRI

Štítky: 2014 MU69, New horizons, Ultima Thule

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.