Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. duben 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. duben 2000

Modrá kulička 2000

Uznání: NASA/ GSFC/ NOAA/ USGS

Tento nově zveřejněný digitální portrét naší planety je připomínkou snímků "velké modré kuličky" Země z vesmíru z doby letů Apollo Aby jej vytvořili , zkombinovali výzkumníci z Goddard Space Flight Center's Laboratory for Atmospheres data z družic Geostationary Operational Environmental Satellite (GOES), Sea-viewing Wide Field-of-view Sensor (SeaWiFS), a Polar Orbiting Environmental Satellites (POES) s USGS výškovým modelem zemské topografie. Snímek s fantastickými detaily ukazuje západní polokouli planety s oblastmi husté vegetace znázorněnými zeleně a řídké vegetace žlutě. Výšky hor a hloubky údolí jsou zase zveličeny 50x aby byl výškový profil dobře viditelný. Dramatická bouře nedaleko západního pobřeží Severní Ameriky je hurikán Linda. A co Měsíc? Jeho snímek byl rekonstruován z dat druřice GOES a umělecky přeškálován pro potřeby této představy.

Štítky: Měsíc, Země, Družice

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích