Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. srpen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. srpen 2001

Červencový úsvit

Uznání a copyright: Dominic Cantin

Ti, kteří byli na severní polokouli vzhůru před úsvitem v pozdním červenci mohli jediným pohledem uvidět planety, hvězdy a kosmickou loď před začátkem dne. Poblíž východního horizontu byl jasný Jupiter a nedaleko nad ním doprava byla velice jasná Venuše. Spojnice těchto bodů ukazuje právě na Saturn. Daleko co do vzdálenosti ale poblíž vrcholu snímku napravo je hvězdokupa Plejády. Dosti v popředí obíhá Zemi Mezinárodní kosmická stanice, jejíž odražené světlo vytvořilo slabou úsečku. A ve velmi blízkém popředí jsou jasné červené a žluté čáry způsobené projíždějícím mikrobusem. Snímek nahoře byl pořízen 26.července v Quebecu v Kanadě. Proč jsou vidět přes (projíždějící) mikrobus keře? Mikrobus byl přítomen pouhých 25 sekund z celkové expozice.

Štítky: Hvězdy, Planety, ISS