Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. březen 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. březen 2002

Aktivní ohon komety Ikeya-Zhangs

Uznání a copyright: Gilbert Jones

Jedna z nejjasnějších komet za posledních pět let asi tento týden dosáhne vrcholu své jasnosti. Kometu Ikeya-Zhang, která je oficiálně známá jako C/2002 C1, lze nyní vidět z tmavých míst nad západním horizontem i bez pomůcek krátce po západu slunce. Nedávné odhady svítivosti komety Ikeya-Zhang ji umísťují někde mezi třetí a čtvrtou magnitudu a to ji činí jasnější než je většina běžně viditelných hvězd. Snímek nahoře byl pořízen 11. března nedaleko města Tucson, Arizona, USA. Snímek zachycuje kometu Ikeya-Zhang , která ukazuje do podrobností svůj iontový ohon, možná přerušený magnetickým polem ze Slunce ven tekoucích částic slunečního větru. Jelikož je dobře známé, jak obtížné je předpovídat aktivitu komet, tak kometa Ikeya-Zhang může přinést na své cestě kolem Slunce v tomto měsíci a na cestě ven z Sluneční soustavy v dubnu ještě nějaké překvapení.

Štítky: Ohon, Comet Ikeya-Zhang