Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. květen 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. květen 2002

V Chandor Chasma na Marsu

Uznání: THEMIS, Mars Odyssey Team, JPL, NASA

Zarolujte doprava a ponořte se do divukrásného kaňonu na Marsu. Tento denní infračervený pohled pořízený nedávno kamerou THEMIS z paluby družice Mars Odyssey pokrývá pruh podél dna kaňonu 30 krát 175 kilometrů. Severní konec scény (vlevo) se dotýká okraje Candor Chasma, což je část velké soustavy kaňonů Valles Marineris. S celkovou délkou asi 4000 kilometrů a s hloubkou 6 kilometrů má soustava Valles Marineris asi pětinásobnou velikost Velkého kaňonu (Grand Canyon) na planetě Zemi. Kamera THEMIS pořizovala data ve třech různých infračervených pásmech, které po zkombinování dávají tento výtečný snímek ve falešných barvách. Výsledné barevné rozdíly spolu s touto komplikovanou částí marťanského terénu se přičítají mineralogickým rozdílům, chemické skladbě a struktuře skal, usazenin a povrchovému prachu.

Štítky: Mars, Infračervený, Mariner valley, Chandor chasma