Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. červenec 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. červenec 2002

Oblast slunečních skvrn č.30

Uznání: MDI, SOHO, ESA, NASA

Na viditelné polokouli nejbližší hvězdy se nyní objevila sluneční aktivní oblast označená číslem 0030. Skupina slunečních skvrn, která tvoří oblast 30 je v porovnání se slunečním diskem mrňavá, ve skutečnosti ale pokrývá ohromnou oblast, skoro 10 krát větší jak Země. Panely nahoře byly zaznamenány 15., 16. a 17. července (shora dolů) přístrojem MDI na palubě vesmírné observatoře SOHO jak sluneční rotace pomalu vynášela velkou, dynamickou skupinu slunečních skrvn přes přivrácenou stranu Slunce. Z této oblasti došlo 15. července k silnému slunečnímu vzplanutí následovanému výronem koronální hmoty. Včera prosvištělo kolem naší dobré planety mračno energetických elektricky nabitých částic, což může vyústit ve zvýšené aurorální aktivitě.

Štítky: Slunce, Aktivní oblast, Sluneční skvrny