Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. červenec 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. červenec 2002

Otevřená hvězdokupa NGC 6520 z CFHT

Uznání & copyright: Jean-Charles Cuillandre (CFHT), Hawaiian Starlight, CFHT

Už jste někdy měli den, kdy jste se cítili, jakoby vás obestíral a tmavý mrak? Pro hvězdy otevřené hvězdokupy NGC 6520 je takový každý den. Na snímku nahoře je vlevo mnoho jasných modrých hvězd z NGC 6520. Vznikly před pouhými milióny let, teprve zcela nedávno na rozdíl od našeho starodávného Slunce, které vzniklo před miliardami let. Napravo je absorpční mlhovina, molekulární mrak Barnard 86, ze kterého jistě vznikly hvězdy v NGC 6520. Tato mlhovina obsahuje hodně neprůhledného prachu, který brání světlu mnoha hvězd, které by jinak byly vidět v pozadí. Okolí NGC 6520 je součástí nesmírně hustě poseté hvězné krajiny ve výduti naší Galaxie Mléčná dráha, což je rozšířené halo hvězd obklopujících střed naší Galaxie. NGC 6520 má asi 10 světelných let a nachází se asi 5500 světelných let daleko v souhvězdí Střelce (Sagittarius).

Štítky: Otevřená hvězdokupa, NGC 6520