Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  19. srpen 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 19. srpen 2002

Observatoř Roque de los Muchachos

Uznání: Nik Szymanek (ING), IAC, ENO

Na vrcholu ostrova u pobřeží Afriky nad mraky zkoumá vesmír skupina špičkových dalekohledů. Na snímku nahoře jsou dalekohledy observatoře Roque de los Muchachos na La Palma, což je jeden z Kanárských ostrovů náležejících Španělsku. Toto místo je jedno předních pozorovacích stanovišť na Zemi. Na obrázku jsou zleva doprava tyto dalekohledy: Carlsberg Meridian Telescope, 4.2m William Herschel Telescope, Dutch Open Telescope, Swedish Solar Tower, 2.5m Isaac Newton Telescope a 1.0m Jacobus Kapteyn Telescope. Mezi pionýrská pozorování nedávno učiněná těmito dalekohledy patří pozorování hvězd a galaxií, které vznikly časně v našem vesmíru, rozpady komet a důkazy planet kolem Slunci podobných hvězd.

Štítky: Země, North magnetic pole, North