Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. prosinec 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. prosinec 2002

Barevná mračna v Orionu

Uznání a copyright: Robert Gendler

Tuto úžasnou barevně zvýrazněnou mozaiku oblasti obklopující Velkou mlhovinu v Orionu zkonstruoval astrofotograf Robert Gendler při svých opakovaných návštěvách jedné z nejslavnějších mlhovin na noční obloze planety Země. Jak je vidět, tak mračnům v Orionu dominují načervenalá emisní mlhovina M42 vespod snímku s modrou reflekční mlhovinou, včetně NGC 1977 skoro nahoře. V prachových pásech a tmavých mlhovinách jsou rozeseta pozoruhodná kosmická zjevení, která obklopují hvězdné kolébky v Orionu, jsou asi 1500 světelných let daleko a sama mají několik světelných let napříč. Tyto mlhoviny, které se nacházejí na okraji obřího molekulárního komplexu mračen představují pouze malou, ale velice viditelnou část bohatství mezihvězdného materiálu v tomto regionu. V těchto barevných mračnech v Orionu astronomové také identifikovali něco, co se jeví jako početné sluneční soustavy v dětském stádiu.

Štítky: Star-formation, M42, Vznik planety, Mlhovina Orion, Ngc1977