Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. březen 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. březen 2003

Kometa NEAT na jižní obloze

Uznání a copyright: Noel Munford (Palmerston North Astronomical Society, New Zealand)

Po dramatickém průletu kolem Slunce minulý měsíc se kometa NEAT (C/2002 V1) objevila jako kometa viditelná pouhým okem, jenž vystupuje z večerního soumraku na jižní obloze planety Země. Tento záběr odlétající komety těsně nad jihozápadním horizontem pořídil 1. března svým teleobjektivem novozélandský fotograf Noel Munford proti slabým hvězdám souhvězdí Střelce (Sculptor). Hlásí, že obrázek dobře vystihuje vizuální vzhled komety toho dne a impresivní ohon komety odhadl dlouhý pět až šest stupňů. Kometa byla objevena minulý listopad jako součást programu Near-Earth Asteroid Tracking a vyskytly se spekulace, že by nemusela svoje těsné přiblížení ke Slunci přežít. Kometa NEAT se ovšem nyní vrací zpět do vnější Sluneční soustavy a přitom se noří na jih a rychle slábne.

Štítky: Comet NEAT, C/2002 v1