Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  26. duben 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 26. duben 2003

Velká modrá skleněná kulička Země

Uznání: R. Stockli, A. Nelson, F. Hasler,
NASA/ GSFC/ NOAA/ USGS

Tento rekonstruovaný digitální portrét naší planety je ohlédnutím do éry Apolla s obrázky Země ve vesmíru jako "velké modré kuličky". Pro vytvoření tohoto obrázku zkombinovali badatelé z Atmosférické laboratoře Goddardova střediska pro kosmické lety údaje z družic GOES (Geostationary Operational Environmental Satellite), SeaWiFS (Sea-viewing Wide Field-of-view Sensor) a POES (Polar Orbiting Environmental Satellites) s elevačním modelem zemské topografie z USGS. Překvapivě podrobná západní polokoule planety je vyobrazená tak, že hustá vegetace je zelená a řídká vegetace je žlutá, zatímco výšky hor a hloubky údolí jsou zvýrazněny 50 krát, aby byl jejich vertikální reliéf viditelný. Dramatická bouře vedle západního pobřeží Severní Ameriky je hurikán Linda. A co Měsíc? Lunární obraz byl rekonstruován z údajů družice GOES a jeho měřítko bylo pro vizualizaci umělecky pozměněno.

Štítky: Měsíc, Země, Družice

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích